25 redenen waarom Live Chat u kan helpen uw bedrijf te laten groeien

25 redenen waarom Live Chat u kan helpen uw bedrijf te laten groeien

Blog samenvatting:

25 redenen waarom Live Chat u kan helpen uw bedrijf te laten groeien.

Een nieuw soort B2B-kopers dwingt bedrijven om de manier waarop ze met hen communiceren te veranderen. Het meest uitdagende is dat deze kopers in realtime met u willen communiceren. Maar hoe?

Een van de meest effectieve manieren om met potentiële klanten en klanten te ‘chatten’, is door ze te ontmoeten op een kanaal waar ze de voorkeur aan geven. Tegenwoordig is dat digitaal en via livechat op uw website.

We delen 25 live chat-statistieken – inclusief ons eigen unieke onderzoek – die je laten zien hoe live chat leads kan genereren, de verkoop kan verhogen en de algehele klantervaring kan verbeteren.

Live chat was vroeger een “leuk om te hebben”.

Naast telefoon en e-mail werd het gezien als een optionele klantenservice.

Maar de laatste tijd zijn er dingen veranderd.

Een nieuw soort B2B-kopers dwingt bedrijven zich aan te passen en hun bedrijf digitaal te transformeren om aan hun groeiende verwachtingen te voldoen. Dus je kunt maar beter klaar zijn om ze te ontmoeten!

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar de gemakkelijkste manier is om gewoon te luisteren naar wat uw klanten willen. En wat ze willen, is live chat.

Tegenwoordig verwacht meer dan 41% van de klanten live chat op uw website.

Voor klanten die uw website op een mobiel apparaat bezoeken, is dit aantal zelfs 50%.

Als u dus geen live chat op uw website aanbiedt, negeert u in feite uw klanten.

En dat is de snelste manier om zaken te verliezen!

Het goede nieuws is dat bedrijven die chat gebruiken om met hun klanten te communiceren, tal van voordelen zien, waaronder meer verkoop, tevredenheid en service.

Sinds de lancering van Socialboost Live Chat in 2016 hebben we duizenden bedrijven geholpen chat te gebruiken om met hun klanten te communiceren. Het heeft ons ook toegang gegeven tot gegevens en inzicht in hoe bedrijven en consumenten live chattools beoordelen, voelen en erop reageren.

Dus laten we het eens nader bekijken terwijl we 25 live chat-statistieken voor u onthullen.

En in tegenstelling tot andere lijsten, worden deze live chatstatistieken altijd up-to-date gehouden.

Laten we beginnen.

Klanten geven de voorkeur aan live chat boven elk ander contactkanaal.

Hoewel het al bestaat sinds de jaren 70, groeit de populariteit van live chat. En snel. In feite wordt verwacht dat livechat de komende 12-18 maanden met maar liefst 87% zal blijven groeien. (In sommige bedrijfstakken is de chatgroei met maar liefst 150% gestegen).

De reden voor deze toegenomen acceptatie is dat meer dan de helft van alle klanten liever in realtime en online met iemand chat dan een bedrijf te bellen voor ondersteuning.

Dit soort directe communicatie heeft de manier waarop bedrijven omgaan met hun klanten veranderd. Maar het is niet alleen de telefonische ondersteuning die de livechat verliest – het zijn ook andere digitale kanalen!

J.D. Power ontdekte dat live chat de leidende digitale contactmethode is geworden voor online klanten, aangezien maar liefst 42% van de klanten de voorkeur geeft aan livechat vergeleken met slechts 23% voor e-mail en 16% voor sociale media of forums.

Livechat is de leidende digitale contactmethode voor online klanten geworden, aangezien maar liefst 46% van de klanten de voorkeur geeft aan livechat in vergelijking met slechts 29% voor e-mail, en 16% voor sociale media.

Livechat is de leidende digitale contactmethode

Als een klant een vraag heeft, is de kans groter dat hij uw website bezoekt en via livechat contact probeert te leggen met een lid van uw team.

Uit ons eigen onderzoek bleek echter dat slechts 9% van de bedrijven livechat op hun website gebruikt. Door uw klanten in realtime met u te laten praten via livechat, voldoet u niet alleen aan hun groeiende eisen, maar behaalt u ook een concurrentievoordeel.

Een ander voordeel van het gebruik van chat is dat u op meerdere klanten tegelijk kunt reageren. Voor telefonische en e-mailondersteuning kunt u slechts op één klant tegelijk reageren, maar met livechat kunt u op maximaal 6 klanten tegelijk reageren!

Bedrijven die live chat gebruiken, verhogen de omzet

Als u op zoek bent naar een nieuwe manier om uw bedrijf te laten groeien, dan is live chat wellicht uw antwoord. Alleen al door live chat beschikbaar te hebben op uw website, kan dit een aanzienlijke invloed hebben op de verkoop.

Volgens CrazyEgg is de kans groter dat 38% van de consumenten bij een bedrijf koopt als ze live chatondersteuning aanbieden. Bovendien is chatten een geweldige manier om bezoekers terug te halen naar uw website, aangezien Emarketer ontdekte dat 63% van de klanten eerder geneigd was om terug te keren naar een website die livechat aanbiedt.

Hier gaat het om:

Zelfs zonder dat iemand chat gebruikt, kunt u nog steeds uw inkomsten verhogen.

Maar wanneer uw klanten chat beginnen te gebruiken tijdens het aankoopproces, dan heeft chat echt impact!

Bijvoorbeeld:

Kayako meldde dat 79% van de bedrijven zei dat het implementeren van live chat resulteerde in een grotere klantloyaliteit, omzet en omzet.

Goinflow merkte op dat de conversieratio’s met 3,84% zijn gestegen, met een totale omzetstijging van 6%.

ICMI ontdekte dat websitebezoekers die via livechat met uw bedrijf communiceren, 4,5 keer meer waard zijn dan bezoekers die dat niet doen.

Forrester merkte op dat er een stijging was van 10% in de gemiddelde bestelwaarde bij het bekijken van de verkopen van klanten die een chat hadden gebruikt voordat ze een aankoop deden, dan van klanten die geen chat gebruikten.

Dat is niet alles.

Uit hetzelfde onderzoek kwam naar voren dat live chat leidt tot een stijging van 48% in inkomsten per chat-uur en een stijging van 40% in conversieratio. Het is duidelijk dat livechat bedrijven verbluffende resultaten oplevert.

Daar komt nog bij dat uit een onderzoek van AMA bleek dat livechat effectief kan worden gebruikt gedurende het hele klanttraject, inclusief een verbetering in:

Marketingbewustzijn (29%)
Verkoopontwikkeling in een vroeg stadium (32%)
Klantenservice na verkoop (39%)

Dit alles leidt tot een stijging van de omzet!

Livechat implementeren kan niet eenvoudiger. Het enige dat u hoeft te doen, is een regel code naar uw website kopiëren en plakken (uw webontwikkelaar kan dit ook doen), en u kunt binnen enkele minuten aan de slag.

Dat klopt. Je zou de verkoop kunnen verhogen en B2B-kopers kunnen helpen in de tijd die nodig is om de ketel te koken!

Bied realtime klantenondersteuning met livechat

Een van de meest populaire manieren om livechat te gebruiken, is voor klantenondersteuning.

Het belangrijkste voordeel is dat het uw klanten in staat stelt onmiddellijk antwoord te krijgen op de vragen die ze moeten beantwoorden.

Het is dus niet verwonderlijk dat 79% van de klanten zegt dat ze de voorkeur geven aan livechat, puur vanwege de directheid die het biedt in vergelijking met andere kanalen.

De reactiesnelheid is echter ongelooflijk belangrijk.

Uit het rapport Raising the Bar van Forrester bleek dat 1 op de 5 klanten bereid is een product of dienst niet meer te gebruiken vanwege trage responstijden via online chat.

Dus, hoe snel krijgen klanten hun vragen beantwoord via chat?

Welnu, de gemiddelde reactietijd voor e-mails is 12 uur.

Voor sociale media is het 10 uur.

Door live chat te gebruiken, kunnen uw klanten binnen twee minuten antwoord op hun vragen krijgen.

gemiddelde reactietijd

Als je reageert, tenminste.

In ons onderzoek onder 1.000 websites ontdekten we dat 21% van alle livechatverzoeken werd genegeerd.

Dit levert niet alleen een slechte klantervaring op, maar het is ook niet in overeenstemming met de verwachtingen van de klant.

U kunt niet snel reageren op klanten als u helemaal niet reageert.

Voor bedrijven die wel gebruik maken van live chat, moet je het behandelen zoals je zou doen met een telefoongesprek en een chat nooit onbeantwoord laten.

Als u niet beschikbaar bent, geef dan een optie aan klanten waarmee ze contact met u kunnen opnemen via e-mail, mochten ze een chat beginnen (een standaardfunctie in de meeste chattoepassingen).

Livechat gebruiken om de klanttevredenheid te verbeteren

Het goede nieuws is dat als u snel reageert, u de algehele tevredenheid verhoogt.

Comm100 ontdekte dat 82% van de klanten tevreden was met hun live chat-ervaring, vergeleken met slechts 61% van de e-mailgebruikers en een verontrustende 44% van de telefoongebruikers.

klanttevredenheidsscores per kanaal:

klanttevredenheidsscores per kanaal

Snelle reacties betekenen tevreden klanten en een verminderde belasting van uw klantensuccesteam.

En de reden hiervoor is simpel: uw klanten hebben een hekel aan wachten!

Het is zelfs een van de belangrijkste redenen waarom ze geen zaken met u doen.

Dus als u de klanttevredenheid wilt verbeteren, moet u snel reageren op live chatverzoeken.

Helaas doen de meeste bedrijven dat niet.

De gemiddelde wachttijd, uitgedrukt in hoelang het duurt voordat een bedrijf een live chatbericht bevestigt, is 2 minuten en 40 seconden. Dat is bijna net zo lang als de gemiddelde wachttijd voor telefonische ondersteuning.

Reactietijden live chat-ondersteuning:

Reactietijden live chat

Om uw klanten tevreden te houden, maakt u waarschuwingen zodat een chat automatisch wordt toegewezen aan een gratis medewerker als deze niet binnen 30 seconden wordt beantwoord.

U kunt ook verwachtingen wekken door vooraf een bericht op te nemen (“We reageren normaal gesproken binnen een minuut op chats”) voordat de chat begint, zodat de klanten niet hoeven te wachten. De snelste reactietijd voor een chat tijdens ons onderzoek was 7 (!) Seconden.

Dat is de realtime service die uw klanten verwachten. En als u hun verwachtingen kunt waarmaken, zullen ze heel lang tevreden klanten blijven. Een manier om de klanttevredenheid te verbeteren, is door een vervolgmail te sturen nadat de chat is beëindigd, met daarin een transcriptie van de chatsessie.

Uit eigen onderzoek bleek dat slechts 55% van de bedrijven daadwerkelijk een kopie van de chatsessie per e-mail verstuurt. Een andere manier om de tevredenheid te verbeteren, is door klanten om feedback te vragen.

De beste tijd hiervoor is nadat de chat is beëindigd, zodat de klant onmiddellijk feedback kan geven op basis van zijn ervaring.

Tegenwoordig vraagt ​​45% van de bedrijven die chat gebruiken, niet om feedback en weten ze niet hoe goed ze hun klanten van dienst zijn.

Deze stem van klantgegevens kan extreem krachtig zijn. Positieve feedback betekent dat u de dingen goed doet, maar alle passieve of negatieve opmerkingen die u ontvangt, moeten worden aangepakt om uw manier van chatten met een klant te verbeteren.

Conclusie:

Livechat is nu een communicatiemiddel dat u moet hebben voor elk bedrijf.

Aangezien de acceptatiegraad van de bedrijven die chat gebruiken, blijft toenemen, is het slechts een kwestie van tijd voordat al uw concurrenten het gebruiken.

Door de kracht van livechat te benutten, kunt u:

Omzet en omzet verhogen
Snellere klantenondersteuning bieden
Een betere klantervaring bieden

Aangezien live chat een van de, zo niet de meest snelle communicatietools voor klanten is die u kunt implementeren, is er geen reden waarom u deze chat niet zou moeten gebruiken om rechtstreeks met uw klanten te praten.

Als je de live chat nog niet gebruikt, is dit een goed moment om te beginnen!

Laten we chatten. Vandaag.

Uw klanten zijn nu op uw website

Creëer een gratis account
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.