chatbot-of-live chat

Chatbot of live chat. Wat zijn de voordelen voor mijn bedrijf?

Er wordt al heel lang om gevraagd en nog steeds niet beantwoord. Hoewel er vanwege de verschillende behoeften van elk bedrijf geen perfect antwoord op kan zijn, kunnen we toch tot een optimale oplossing komen. Een oplossing die u kan helpen uw bedrijfsdoelstellingen te halen en met bijna elke branche te werken.

Laten we dus eens kijken wie de strijd wint in deze cultrivaliteit tussen chatbots en livechat. Maar laten we eerst het verschil tussen chatbots en livechat in een paar zinnen duidelijk maken …

Chatbot

De chatbot of technisch gesproken virtuele assistent, is een geautomatiseerd programma dat is gebouwd om via een chatinterface met mensen te communiceren.

Live Chat

Live Chat is een online klantenservicesysteem met live ondersteuning van echte medewerkers die zitten en de vragen van de gebruiker beantwoorden.

In overeenstemming met het huidige scenario verandert het bedrijfsklimaat in een zeer snel tempo, waardoor het gebruik van online chatfuncties om de klant te helpen bij het zoekproces zal toenemen.

Maar in tegenstelling hiermee houden veel bedrijven hun roots nog steeds erg native door live chat-functionaliteit te gebruiken door het klantenserviceteam te belonen.

Nou, ik zeg niet dat dit fenomeen grijs is geworden … maar in dit artikel zal ik alle voordelen en mazen van beide technologieën ontdekken.

Chatbot of Live Chat de voor en nadelen

Hier zijn enkele van de punten waar beide technologieën falen of slagen …

1: Emoties

Winnaar: Live Chat

Omdat het wordt bijgestaan ​​door medewerkers, is Live Chat hier een absolute winnaar.

Mensen die met hun klanten omgaan via Live Chat kunnen hun emoties beter opwekken en zich inleven in hun problemen. Mensen kunnen humoristisch zijn, grappen vertellen, sarcastisch zijn en zelfs onderhandelen met klanten.

Dit is waar chatbots ontbreken omdat ze geen gevoelens hebben (althans nog niet). Hoewel er enkele slimme AI-chatbots zoals Insomnobot zijn die slimme antwoorden geven, maar ze zijn minder in aantal.

Uiteindelijk zou Live Chat-integratie in dit geval een betere keuze zijn als u emotioneel contact wilt maken met uw klanten.

2: Werkbaarheid

Winnaar: Chatbots

Ik denk dat wij mensen nooit chatbots op dit domein zullen kunnen overwinnen. We gaan op vakantie, we worden ziek, we worden laat, we vieren feestdagen, maar zoiets is er niet met chatbots. Aan de andere kant worden chatbots nooit moe, ontspannen ze nooit, klagen ze nooit, nemen ze nooit afscheid. Ik wou dat ik deze kwaliteiten ook had.

Hoe dan ook, chatbots kunnen 24x7x365 werken en als je een chatbot gebruikt voor klantenservice, zal dit ook de ervaring van je klant verbeteren.

Live Chat zou hier geen goede optie zijn, omdat het wordt beheerd door mensen die niet de bovengenoemde kwaliteiten hebben. Een chatbot op uw website is erg handig als u de efficiëntie en beschikbaarheid van uw bedrijf wilt verbeteren.        

3: Inzicht

Winnaar: Live Chat

Met begrip bedoel ik het vermogen om de complexiteit van de problemen te begrijpen. Het maakt niet uit hoe complex het probleem is, als er een mens is, zal hij / zij het aanpakken. Maar in dit geval kunnen we niet volledig afhankelijk zijn van chatbots.

Chatbots zijn gebouwd om voorgeprogrammeerde vragen te beantwoorden en ze hebben een aantal specifieke zoekwoorden nodig om te beantwoorden.

Als je een complexer probleem aan de orde stelt en de chatbot is daar niet voor geprogrammeerd, kan het zijn dat je domme antwoorden krijgt of vastzit aan hetzelfde antwoord. We zijn gewend aan straattaal, afkortingen, korte en informele taal tijdens het typen.

Een mens kan zeker begrijpen: “Wud ya plz repareer mijn vergadering voor 2 dagen?” maar u moet mogelijk een volledige zin typen terwijl u met een bot praat. Dat kost meer tijd en ik ben er vrij zeker van dat je het niet leuk zult vinden.

Dit maakt duidelijk dat in Chatbot vs Live Chat de laatste hier de eerste domineert.

4: Personalisatie

Winnaar: gelijkspel

Ik zou zeggen dat er op dit moment een verband bestaat tussen chatbots en livechat. Live chats kunnen persoonlijker worden door conversatie. Maar als uw live chatsoftware niet in staat is om eerdere gegevens van de chat van de klant op te slaan, zouden de terugkerende klanten elke keer dat ze een nieuwe chat met u beginnen een nieuwe ervaring hebben.

Over chatbots gesproken, een slimme chatbot kan eerdere chatgegevens opslaan en beoordelen om verdere chats te beginnen. Ik heb A SMART CHATBOT gemarkeerd omdat dit alleen mogelijk is met slimme AI-aangedreven chatbots.

Het oordeel is dat je in Live Chats je werknemers niet hoeft te trainen om personalisatie in gesprekken te bieden. Maar je moet gegevens verzamelen die een beetje moeilijk zijn in Live Chats in vergelijking met chatbots.

Met chatbots is het gemakkelijk om informatie te verzamelen, maar je moet een slimme AI-chatbot hebben en deze goed trainen. Daarom zei ik dat het een gelijkspel is tussen chatbots en live chat.

5: Reactietijd

Winnaar: Chatbots

Het is vrij duidelijk. Live Chats kunnen chatbots niet verslaan in responstijd totdat er een toegewijde persoon aan het bureau zit, naar het scherm staart en wacht tot een klant een vraag stelt.

Chatbots reageren binnen een mum van tijd op een vraag en daarom heeft deze meer de voorkeur als het gaat om een ​​direct antwoord. Aangezien klanten niet graag op de antwoorden wachten, zou het uw prioriteit moeten zijn om zo snel mogelijk aan klanten te antwoorden en het is elke keer alleen mogelijk met chatbots. Het is een goede chatbot-tactiek om de klantervaring beter te maken.

Het verbeteren van de ervaring van uw klant moet in uw prioriteitenlijst staan, omdat tevreden klanten 9 mensen over hun ervaring vertellen. Aan de andere kant vertellen teleurgestelde klanten 22 mensen over hun ervaring.

6: kostenefficiëntie

Winnaar: Chatbots

Het inhuren van een team van 20 leden voor chathulp zou veel meer kosten dan een enkele chatbot. U hoeft het niet te betalen, u hoeft de door hen veroorzaakte fouten niet te compenseren, enz.

Er zijn talloze chatbot-builders op de markt die u helpen chatbots te maken met een supereenvoudig proces voor verschillende platforms. Deze platforms vereenvoudigen het integratieproces van de chatbot en deze bots kosten minder in onderhoud.

Kostenefficiëntie is een van de grootste factoren die chatbots vooruit leiden in Chatbot versus live chat.

7: Use Cases

Winnaar: gelijkspel

Dit hangt af van verschillende scenario’s en behoeften van klanten en de grootte van uw bedrijf. Als u complexe vragen behandelt waarop uw bot niet is geprogrammeerd om te antwoorden, is dat zonde voor uw bedrijf. Als uw bedrijf geen groot klantenbestand heeft, heeft u in dit geval geen chatbot nodig.

Aan de andere kant, als uw klanten veelgestelde of herhaalde vragen stellen, kunt u een chatbot integreren om deze efficiënt te behandelen. Dat bespaart de tijd van uw werknemers en laat ze zich concentreren op andere waardevolle taken. Als uw bedrijf een enorm klantenbestand heeft en honderden vragen per dag afhandelt, dan is een chatbot iets voor u.

De optimale oplossing

Je bent nu voldoende bekend met de voor- en nadelen van chatbots en livechat. Laten we dus een oplossing bedenken die geschikt is voor elk bedrijfstype.

In 2018 was de algehele reactie van consumenten op chatbots positief, maar nog steeds enigszins op hun hoede. Dit is waarschijnlijk verstandig, aangezien chatbots alleen maar beter zullen worden naarmate de onderbouwing van kunstmatige intelligentie verbetert en bedrijven (soms op de moeilijke manier) lessen leren over hoe ze deze nieuwe technologie het beste kunnen gebruiken. Er is echter nog steeds een optimale oplossing waar ik aan het begin van dit bericht over sprak.

Chatbots worden tegenwoordig geleverd met een functie waarbij een echte persoon het tussen de chat kan overnemen. Dit verbetert de chatervaring van gebruikers, want wanneer een chatbot een vraag niet beantwoordt, wordt het gesprek overgedragen aan een menselijke agent.

Met een combinatie van zowel chatbot als live chat, kun je aan alle maatregelen voldoen die we hierboven hebben besproken. Niets is perfect dat waar is, maar deze combinatie zou je helpen om dichter bij perfectie te komen.

Eindoordeel

Welnu, na een recent onderzoek, bevestigt Oracle dat 80% van de bedrijven Chatbots gebruikt of van plan is deze tegen 2020 te hebben. Aan de andere kant, als we teruggaan naar 2018, was slechts 17% van de merken van plan live chatsoftware toe te voegen aan hun website.

Afgezien van de cijfers, kunt u de noodzaak en verandering in de werkstijl in het komende jaar vrij goed begrijpen. En ja, misschien de reden om de klantbetrokkenheid te verbeteren en te vergroten.

Om de vaart erin te houden, hebben we een oplossing voor u die uw klantrelatie zeker zou verbeteren met de kracht van kunstmatige intelligentie. Het helpt je om je Facebook Messenger Chatbot in slechts 5 minuten te bouwen met behulp van Natural Language Processing om je messenger-marketingcampagne te dragen.

Onze chatbot builder geeft het kenmerk van menselijke overname. Op deze manier kunt u AI-gestuurde klantenservice bieden en ervoor zorgen dat uw chatsysteem u het beste en gewenste resultaat geeft.

 

 

Laten we chatten. Vandaag.

Uw klanten zijn nu op uw website

Creëer een gratis account
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.