Maak je eigen Chat Bot met SocialBoost Live Chat

geen programeerkennis nodig!

Hoe stel je de chatbot in?

bekijk onze tutorial
SocialBoost Live Chat heeft een geïntegreerde Chat Bot die je naar eigen voorkeur kunt instellen en aanpassen aan je gebruik.
De Chat Bot beantwoordt vragen automatisch zolang er geen medewerker is verbonden, betekent dat de klant wacht op een medewerker om de chat op te nemen. Je kunt onbeperkte antwoorden instellen op vooraf gedefinieerde trefwoorden, bijvoorbeeld de gebruikerstypen Hallo, waarmee de chatbot kan antwoorden:
Hallo bezoeker Ik ben een Chat Bot leuke hè? Typ het volgende keyword in waar je een vraag over hebt, Live Chat, demo, faq, support,prijzen,aanmelden. Of wacht op een medewerker die nu wordt verbonden.
Je kunt meer trefwoorden instellen om de klant te helpen de juiste pagina te vinden of hem gewoon in de chat te laten, sommige mensen praten graag met een bot. 🙂 De chat-bot is te vinden in het hoofdmenu onder Chat Bot.
Je kunt ook meerdere zoekwoorden gebruiken voor hetzelfde antwoord, scheid elk trefwoord van elkaar met een komma (bijvoorbeeld: hallo, hi, goede dag).
Als je een standaardbericht wilt weergeven wanneer er geen zoekwoord overeenkomt met jouw lijst, maak je een nieuw bericht met het zoekwoord: * (ster) en schrijf je welk antwoord jij wilt weergeven.
Schrijf  plain tekst, Url’s en Smilies en wildcard vars voor naam en systeem e-mail, onze software converteert ze automatisch naar het juiste formaat.

Wat is een Chat Bot?

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Het is dan ook een samenvoeging van het woord ‘chat’ en ‘robot’. Chatbots zijn te vinden op websites en in Instant Messenger-programma’s, zoals Skype, Yahoo of Google Talk. In het geval van Instant Messenger-programma’s kan de chatbot worden toegevoegd als buddy.

De populariteit en het gebruik van chatbots – computerprogramma’s die automatisch antwoorden op klantvragen via berichtendiensten als Live Chat – groeit in razend tempo.

Werking van de Chat bot!

Een chatbot neemt deel aan een getypte conversatie; vaak een dialoog, waarbij de gebruiker een vraag intikt en de chatbot antwoord geeft, maar de conversatie kan ook meer personen betreffen, zoals op een IRC-kanaal. Ook kan de chatbot een vraag stellen, bijvoorbeeld als onderdeel van een quiz, of een mededeling doen, vaak om de anderen van bepaalde ontwikkelingen op de hoogte te houden, bijvoorbeeld de beurskoersen. Sommige chatbots zijn menu-gestuurd; dan krijgt de gebruiker een keuze voorgelegd..

Intelligentie van de Chat Bot

Een dergelijke chatbot werkt door patroonherkenning: er zijn een of meer patronen die in de langskomende tekst worden herkend, en aan elk patroon is een handeling gekoppeld; die handeling kan bestaan uit het geven van een antwoord, maar het wordt interessanter als er meer gebeurt. Zo kan een chatbot als weerbericht fungeren door op zinnen als “Wat voor weer is het vandaag in Veghel?", te reageren met bijvoorbeeld “In Veghel is het vandaag 8 graden Celsius

Verwacht wordt dat het in de loop van de dag zal gaan regenen." Hiervoor is het nodig dat er een database is met plaatsnamen en een verbinding met een Internetdienst die weerberichten geeft zoals het gegeven antwoord; al wat de chatbot dan hoeft te doen is langskomende tekst scannen op het voorkomen van het woord “weer" tegelijk met een plaatsnaam in de database, de Internetdienst vragen om het weerbericht voor de plaats in kwestie, en dat als antwoord plaatsen.

Toepassingen van de Chat Bot

 

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om te ondersteunen in hun dialoog met consumenten. Vanwege het geautomatiseerde karakter is een chatbot een goedkoop alternatief voor het beantwoorden van basale vragen. Chatbots kunnen bijvoorbeeld ingezet worden als klantenservice (via websites) of zij kunnen een wat meer marketing gerichte rol spelen. Als een chatbot wat meer marketing-gericht is, dan worden zij vaak ingezet op een messenger-platform aangezien zij dan gemakkelijker toegang hebben tot de juiste doelgroep.

 

 

Download gratis onze whitepaper! Waarom Live Chat?

Over de belangrijke aspecten van livechat verspreiden wij graag onze kennis.

Check je email!

SocialBoost maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en jouw voorkeuren te onthouden. Accepteer door op de knop 'Accepteren' te klikken