5 manieren om uw bezoekers te betrekken met livechat

5 manieren om uw bezoekers te betrekken met livechat.

Bent u op zoek naar een manier om uw bezoekers te betrekken via livechat? Het verwerven van traffic is duur en kost tijd, dus u moet uw potentiële klanten niet zonder interactie laten vertrekken. 

In een fysieke winkel zou je natuurlijk je klant benaderen en hulp bieden. Websitebezoekers (en eigenaren van online winkels) realiseren zich zelden dat het even gemakkelijk is om vergelijkbare interacties online te hebben! De sleutel is om te beginnen door ervoor te zorgen dat uw chat widget opvalt.

We hebben 5 tips & tricks opgesteld die u zullen helpen bij het opzetten van SocialBoost op een manier die uw bezoekersinteracties zal stimuleren. We kunnen je vertellen dat de looks een grote rol spelen.

1. Kies de juiste kleur

Uit het oog uit het hart. Het kiezen van de kleur van uw chat widget is een van de eerste stappen die u moet nemen bij het instellen van uw account. 

We raden aan om contrasterende kleuren te gebruiken voor uw chat widget. Het verbetert de zichtbaarheid en verhoogt de betrokkenheid van bezoekers. Sommige gebruikers kiezen een kleur die in harmonie is met hun huisstijl. 

Hoewel deze aanpak de visual van uw website zeker niet zal breken, kan het er zo goed op aansluiten dat de chat widget vrijwel onzichtbaar is voor potentiële klanten. Daarom is contrast onze keuze.

2. Laat klanten weten dat u er voor hen bent

In de nieuwe versie van SocialBoost kun je kiezen hoe de gesloten chat widget eruit komt te zien. Het kan een simpele bubbel zijn, die een beetje subtiel is, of je kunt tekst toevoegen, waardoor de chatbox groter en gemakkelijker te herkennen is. We raden aan om de tekst te gebruiken. U kunt het gebruiken als een oproep tot actie, bijv. “Chat met ons”, “Kunnen we helpen?” of “Laten we praten”.

Even belangrijk is de boodschap die u aan bezoekers communiceert wanneer ze de chat widget openen. 

De drie tekstvelden kunnen naar wens en behoeften worden aangepast. Houd er bij het maken van het bericht altijd rekening mee dat u bereikbaar wilt zijn en vertel bezoekers dat u er voor hen bent. En als je toevallig offline bent, bied dan aan om later via e-mail te reageren. 

Bij SocialBoost volgen we deze aanpak, dus als je daar zin in hebt, bekijk dan onze teksten voor inspiratie.

3. Bied uw bezoekers hulp via een automatisch bericht

Om de aandacht van bezoekers te trekken, loont het vaak om een ​​stap verder te gaan. De kleur en tekst zijn belangrijke aspecten, maar geautomatiseerde berichtgeving is uw troef. Het menselijk brein is geprogrammeerd om onbewust te reageren op beweging, dus er is geen kans dat een bericht dat boven de chat widget verschijnt, onopgemerkt blijft.

Het instinct van uw klanten om te antwoorden komt om vele redenen. Dus alles wat ze nodig hebben, is de juiste aanmoediging. De tekst in het bericht is de cruciale component om ze aan het praten te krijgen. U kunt een geautomatiseerd bericht gebruiken om de bezoekers te begroeten, hulp te bieden bij het kiezen van het juiste product of ze een tegoedbon te geven. Vergeet niet om emoticons in uw bericht te gebruiken om het levendiger te maken.

U kunt hier meer gedetailleerde informatie lezen over hoe en wanneer u automatische berichten kunt gebruiken, in ons automatische berichten

Gebruik emoji’s

Omdat u al zoveel moeite heeft geïnvesteerd om de aandacht van bezoekers te trekken, kunt u nog steeds een en ander doen om de betrokkenheid te vergroten.

Emoticons – je kent ze misschien ook als emoji’s. U gebruikt ze waarschijnlijk dagelijks tijdens het chatten met vrienden en familie. Ze zijn een natuurlijk onderdeel geworden van onze dagelijkse online communicatie, ze stimuleren de hersenen en ze kunnen de aandacht van bezoekers trekken. Bovendien zijn er zo veel dat u er zeker een zult vinden die bij uw merk past! 

Probeer het in het automatische bericht in te voegen en u zult zien dat het bericht aangenamer lijkt. Bij SocialBoost gebruiken we vaak de emoji  👋. U kunt het ook proberen.

Het SocialBoost-dashboard heeft een eigen interne emoji-bibliotheek.

5. Laat de gezichten spreken

Mensen zijn sociale wezens en daar is onze laatste suggestie op gebouwd. Gebruik de agentfoto in de chat widget in plaats van uw logo. We weten dat we liever met mensen praten dan anonieme merken – we weten dat we een echt persoon helpen en voelen er meer verantwoordelijkheid voor. 

Het opbouwen van een relatie wordt gemakkelijker wanneer u communiceert met een specifieke persoon die een merk vertegenwoordigt. 

Persoonlijke benadering is de sleutel bij klantondersteuning! Daarom geeft het gebruik van een foto je meteen een voordeel.

Al deze trucs zijn eenvoudig in te stellen in je SocialBoost-dashboard. Als u niet zeker weet hoe u iets moet doen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onze chatbox of via info@social-boost.nl , we helpen u graag verder. 

We stellen het ook op prijs als u uw feedback en ervaring met het stimuleren van betrokkenheid deelt. Experimenteer, gebruik het potentieel van uw chat volledig. 

Laten we chatten. Vandaag.

Uw klanten zijn nu op uw website

Creëer een gratis account
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.