Chatbots en hun rol in Conversational Commerce!

Chatbots

en hun rol in Conversational Commerce

Wil je de ervaring van jouw klanten verbeteren wanneer ze iets op jouw site zoeken?

Wil je zeker weten dat ze krijgen waarvoor ze zijn gekomen?

Wil je ervoor zorgen dat ze helemaal tevreden zijn als ze weggaan en bereid zijn terug te komen?

Elk bedrijf ter wereld wil dit zeker weten! Dankzij Chatbots kunnen jouw klanten nu een ‘gesprek’ voeren met jouwbedrijf, en het is GEEN ‘live chat’ met een operator.

Vraag je af wat Chatbots zijn?

Over het algemeen is een bot een software die een geautomatiseerde taak uitvoert, maar in de context van het artikel zijn het op AI-gebaseerde programma’s die gesprekken kunnen simuleren via een chat met een klant en hen kunnen helpen een product te vinden dat ze nodig hebben, een bestelling plaatsen voor de hetzelfde en voer ook de betaling uit.

Ze zijn de toepassing van intelligentie in technologie, waarbij app leert en de resultaten aanpast op basis van consumentengedrag, en ze een zeer persoonlijke ervaring biedt.

Voor een e-commercebedrijf kan een Chatbot de interacties van de koper op een website automatiseren (zoeken naar een product, de juiste afronden, een bestelling plaatsen, aanbevelingen doen, ondersteuning bieden) in de vorm van een gesprek op de chatconsole en dit heeft geleid tot een geavanceerde vorm van handel die ‘conversationele handel’ wordt genoemd.

Dus wat is conversational commerce?

Voor het eerst bedacht door Chris Messina uit Uber, verwijst de term (conversationele handel) naar het aansturen van commerciële activiteiten met behulp van bericht- of spraakgestuurde communicatie.

De achterliggende gedachte is om klanten overal waar ze winkelen te laten winkelen en chatten. En kunnen ze het genieten van zo’n geavanceerde koopervaring ontkennen? Niet echt!

Maar waarom is er een behoefte aan ‘Conversational Commerce’?

Een eenvoudig antwoord is dat je wilt dat jouw bedrijf hogerop gaat in klanttevredenheid en dat u ervoor wilt zorgen dat elke klant die via een kanaal komt dezelfde interactieve koopervaring krijgt.

Met conversationele commerce kunnen jouw klanten chatten met jouw merk en een conciërge-achtige ervaring opdoen.

En welke rolchatbots spelen in Conversational Commerce?

Chatbots maken het mogelijk! Van het begrijpen van vereisten tot het bieden van alternatieven, het verwerken van betalingen en het verzamelen van feedback, deze worden ingezet om klanten tijdens hun interactieve koopreis te automatiseren, personaliseren en te bespreken. Hierna volgt een voorbeeld van interactie met klanten tijdens het kopen van een ‘tas’ van een online winkel.

De chatbot doorloopt een proces van het begrijpen van de vereisten van de klant en gaat vervolgens verder met het leveren van oplossingen, in dit geval in de rugzak en ten slotte verwerkt transacties waardoor het voor de koper veel gemakkelijker wordt om een product van zijn keuze te kopen.

Zo wordt een volledige transactie binnen de loop van het gesprek voltooid en voelt de klant zich tevreden over zijn aankoop en de ontvangen hulp.

En dat is waar CNN News Bot voor is. Hiermee kun je zowel het meest recente als het laatste nieuws ophalen. Nieuws krijgen was nog nooit zo eenvoudig.

SoundCloud

De bot helpt je naar je favoriete muziek van je favoriete artiesten te luisteren. Het enige wat u hoeft te doen is de naam van de artiest opgeven.

Met de SoundCloud-bot kunt u de afspeellijst van een artiest zoeken en insluiten in het chatgesprek.

Dus welke voordelen kunt u halen bij chatbots?

Meer zaken tegen lagere kosten: het gebruik van Chatbots heeft bewezen de inkomsten te vergroten door efficiënte klantondersteuning zonder enige menselijke steun.  Hyper-personalisatie: wanneer klanten het gevoel krijgen dat ze worden begrepen, zijn ze meer geneigd om trouw te blijven aan uw merk.
Betere merkimago: wanneer uw klanten zien dat uw bedrijf gebruik maakt van de nieuwste technologie om de beste service te leveren, gaan ze u nog meer vertrouwen. En dit leidt tot een betere branding.

Ben je er klaar voor?

Bots zijn een geweldige manier om de betrokkenheid van klanten te vergroten en kopen leuk en dynamisch te maken. Veel bots zullen uw bedrijf interactiever maken en dat ook zonder SocialBoost te verlaten

Harde feiten:

27% van de consumenten wereldwijd is zeer geïnteresseerd in hulpmiddelen op basis van kunstmatige intelligentie.
35% van de consumenten wil meer bedrijven zien die Chatbots gebruiken.
95% van de consumenten gelooft dat ‘klantenservice’ de grootste begunstigde van Chatbots zal zijn.
47% van de consumenten zou items kopen van een Chatbot.
Tegen 2020 wordt van meer dan 80% van de bedrijven verwacht dat er automatisering van Chatbot wordt geïmplementeerd.
96% van de bedrijven is van mening dat chatbots hier zijn om te blijven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.