Waar komen mijn website bezoekers vandaan?

Waar komen mijn bezoekers vandaan?

Tijd is kostbaar. Een simpele analyse van je eigen website kan ervoor zorgen dat de tijd die je besteedt aan marketing, zo goed mogelijk besteed.

Waarom is SocialBoost Live Chat (analytics) belangrijk voor jouw onderneming?

SocialBoost Live Chat geeft je inzicht in het gedrag van je bezoekers. De volgende zaken kun je makkelijk meten:

Wie heeft jouw website bezocht?

Met SocialBoost Live Chat krijg je inzicht waar jouw bezoekers vandaan komen. Je kunt zien uit welk land, uit welke provincie en welke plaats je bezoekers komen. Tevens kun je zien wat voor scherm, wat voor browser, wat voor schermresolutie jouw bezoekers gebruiken.

Deze informatie is zeer nuttig om je website te optimaliseren. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om bepaalde schermresoluties en bepaalde browsers niet meer te ondersteunen omdat jouw bezoekers deze toch nauwelijks gebruiken.

Wat doen ze op je website?

Het gedrag van je bezoekers kun je precies monitoren. Hoe lang blijven bezoekers op je website? Welke pagina’s worden bekeken? Waar verlaten bezoekers mijn website?

Met deze informatie kun je je website optimaliseren. Onderzoek welke content (pagina’s) het goed doen en doe hier meer van. Verbeter de pagina’s waar veel bezoekers afhaken of pagina’s die slecht bezocht worden.

Hiervoor zou je onze Proactive chat voor kunnen gebruiken.

Wanneer komen ze op je website?

Kijk naar de drukste dagen/ tijdstippen van je website.  Deze informatie kun je gebruiken om een tijdstip te bepalen wanneer je je blogs publiceert.

Waar komen je bezoekers vandaan?

Bezoekers kunnen via verschillende bronnen op je website komen. Met SocialBoost Live Chat kun je zien of bezoekers via zoekmachines, direct (tikken jouw website url in), via betaald adverteren (bijvoorbeeld Google Adwords), via Social Media of via een andere website op jouw website terecht komen.

Zie hieronder een afbeelding van ons dashboard:

Tip: Zoals je ziet kun je ook bezoekers handmatig uitnodigen voor een chat gesprek zie hieronder een afbeelding hoe dat eruit ziet:

1) Je klikt op de bezoeker en kunt een eigen tekst verzinnen en wordt dan uitgenodigd.

2) Nu komt de uitnodiging binnen bij de bezoeker met een engage geluidje:

3) De bezoeker kan er voor kiezen om de uitnodiging niet te accepteren doet hij/zij dit wel dan is ook de tekst zichtbaar in de chat widget:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.