live chat software-statistieken


Live Chat
Statisstieken

Bedrijven voldoen niet aan live chat eisen

Voor directe ondersteuning kiezen klanten voor live chat. Maar ze zijn zelden tevreden – de meeste klantenchatervaringen eindigen met frustratie.
Bedrijven hebben de voorkeur aan snelheid – snelle verbindingstijden en snellere reacties. Maar hier is de disconnectie: klanten geven geven meer om dat hun probleem wordt opgelost, ook als het wat langer duurt.
Bedrijven die klanttevredenheid voorrang geven over live chat-snelheids statistieken, zien grote voordelen. Consumenten hebben meer kans om trouw te blijven, een positief mond tot mond te hebben, en spenderen maximaal € 300 per maand bij bedrijven die moeiteloos live chat-ervaringen leveren.

95% van de klanten geven meer om een oplossing dan snelheid

47% van de klanten hebben een positieve ervaring gehad met Live Chat

52% meer dan de helft geeft aan om nog een aankoop te doen waar Live Chat wordt aangeboden

Live Chat verhoogd de omzet en klantenloyaliteit