live chat voor makelaars

Hoe kunnen makelaars Live Chat gebruiken om de verkoop van vastgoed te verhogen?

Het kopen van een huis of woning kan langer duren dan de meeste mensen verwachten. Makelaars begrijpen de realiteit, maar de moderne ontwikkelingen in de klantenservice maken dit proces iets sneller en gemakkelijker voor iedereen.

Online onroerend goed is een handige methode voor mensen om te bladeren door onroerend goed. Het geeft een bedrijf een voorsprong op traditionele makelaars door het bieden van directe ondersteuning in een concurrerende markt. De beste manier om dit te bereiken is door middel van live chat messaging. Live chat maakt het mogelijk voor een potentiële klant om vragen te stellen en verbinding te maken met een agent direct vanaf de website of mobiele messaging app .

Live chat maakt de weg vrij voor betere klantinteracties en een hogere omzet in de verschillende sectoren. Deze post zal betrekking hebben op de verschillende manieren waarop bedrijven kunnen profiteren van hun klantgesprekken.

Maak van websiteverkeer een verkoopkans!

In 2018 bestudeerde Real Trends meer dan 100.000 verkoopleads in onroerend goed en ontdekte dat 49 procent werd gegenereerd uit live chat leads die werden doorgegeven aan verkoopagenten.

Respondenten hadden de beste resultaten wanneer een chat werd getriggerd nadat een klant een bepaalde tijd op de site had doorgebracht.

Open huizen en persoonlijke consultaties bestaan nog steeds en hebben een aanzienlijke waarde, maar het maken van die eerste verbinding is cruciaal voor de verkoop. Dit is hoe live chat het proces verbetert:

1. Antwoord onmiddellijk op veelvoorkomende en niet zo alledaagse vragen.


Veel van de hedendaagse huizenkopers doen hun onderzoek online, omdat foto’s en statistieken van de buurtcriminaliteit slechts een paar klikken verwijderd zijn.

Voor meer specifieke informatie kan een koper contact opnemen met de klantenservice van de pagina. Met live chat kunnen bedrijven direct antwoord geven op vragen die niet op de website worden behandeld. Bijvoorbeeld:

  • Eigendomsvoorwaarde – “Wanneer is het pand gebouwd? Hoe is de energieprestatie en waterdruk? Heeft het een renovatie ondergaan?”
  • Prijsvergelijkingen – “Wat kosten de andere eigendommen in de omgeving en waar is de prijs van de woning op gebaseerd? Wat is inbegrepen in de verkoop?”
  • Verborgen kosten – “Hoeveel moet ik betalen aan nutsrekeningen en belastingen?”

Visuele materialen helpen ook de belangstelling voor een woning te vergroten en bouwen een band op met potentiële kopers. Live chat laat een agent toe om bestanden te versturen, wat handig is als een bezoeker bijvoorbeeld een plattegrond, extra foto’s of een downloadbare versie van de advertentie aanvraagt.

2. Maak de contractuele voorwaarden in een vroeg stadium duidelijk.

Aangezien het gebruikelijk is voor makelaars en makelaars om een commissie te verdienen op een verkoop of verhuur, is het nuttig om de klant in een vroeg stadium van het proces te laten weten wat de voorwaarden en kosten zijn.

Een contract.
Dit geeft de klant de mogelijkheid om te vragen naar bijvoorbeeld de aanbetaling, de voorwaarden, een garantie en hoe lang het pand al op de markt is.

Verkopers kunnen via live chat deze kennis eerder vroeg dan laat vaststellen of de geïnteresseerde klant een gekwalificeerde lead is.

3. Plan bezichtingingen in voor het huis die uw klant wilt zien.

Live messaging kan het belang van een klant veiligstellen, maar onroerend goed is nog steeds sterk afhankelijk van het bezoeken van onroerend goed voor het maken van een verkoop. Chat maakt het eenvoudig om een potentiële koper uit te nodigen voor een open huis of een geplande bezichtiging.

Veel live chat diensten, zoals de onze, hebben een registratieformulier dat bezoekers kunnen invullen met hun naam, e-mailadres en vraag of verzoek. Het wordt vaak ingevuld voor het begin van de chat, dus een agent hoeft alleen maar een datum te plannen.

4. Verbeter de klantervaring met chattools en analyses.

Vastgoedbedrijven hebben een wereldwijd bereik bij het gebruik van live chat. Voor degenen die willen verhuizen, kan messaging hun enige optie voor de communicatie in de aanloop naar de grote verhuizing zijn. Live chat kan laten zien uit welk land bezoekers contact opnemen met een bedrijf, of ze al bekend zijn met hun naam en of ze een e-mailadres hebben toegewezen.

Live chat kan ook unieke bezoeken bijhouden en de tijd en de dagen dat het vaakst chatverzoeken ontvangt. Deze analytische en chattools zijn om meerdere redenen van vitaal belang:

Gepersonaliseerde begroetingen – Een bezoeker bij naam aanspreken en met hem/haar communiceren op basis van eerdere gesprekken helpt bij het opbouwen van vertrouwen.

Veel gestelde vragen – Maak aangepaste reacties op veelvoorkomende vragen om tijd te besparen en de consistentie te behouden.

Chatbots – Een bedrijf is misschien niet altijd actief op het moment dat klanten het meest actief zijn op de website, maar chatbots maken het mogelijk voor bezoekers om hun vragen te stellen. Zet een vriendelijke chatbot op om een verbinding tot stand te brengen en stuur berichten door wanneer een agent niet beschikbaar is.

Meertalige ondersteuning – De live chat van SocialBoost is beschikbaar in 15 talen. medewerkers kunnen het Dashboard en Chatpanel gebruiken in het Engels, Duits, Nederlands, Spaans, Frans, Italiaans en Portugees om internationale klanten beter te helpen.

Live preview – Zie wat een klant typt voordat hij/zij op verzenden drukt. Agenten kunnen beginnen met het schrijven van hun antwoord om tijd te besparen.

Deze gegevens kunnen helpen om het zoekproces voor klanten aangenaam te maken!

Live chat is het ideale klantenservicekanaal voor makelaars die concurrerend willen blijven in een moordende industrie.

Bij onroerend goed gaat het om veel planning en veel klanten willen zoveel mogelijk informatie als ze maar kunnen krijgen.

 

Laten we chatten. Vandaag.

Uw klanten zijn nu op uw website

Creëer een gratis account
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.