Vraag je klanten feedback!

Klantenfeedback is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf, dus klantenfeedback formulier spelen een belangrijke rol bij het opbouwen van jouw merk.

Een goed ontworpen feedbackformulier geeft essentiële inzichten in een organisatie die je kan helpen om een betere ervaring te bieden. Door op de feedback van de klant te reageren en de UX te verbeteren, kun je verwijzingen en de relatie van de klant verhogen.

Het zijn niet alleen bedrijven, maar consumenten nemen ook dit onderzoek zeer serieus, ongeveer 73% van alle consumenten hebben afgelopen 12 maanden minstens één feedbackformulier ingevuld.

Maar je moet voorzichtig zijn bij het ontwerpen van deze formulieren. Een fout in een klanten feedbackformulier zal je niet genoeg antwoorden of verkeerde feedback krijgen.

Algemene vragen

Dit is een van de meest voorkomende fouten die bedrijven maken die de feedbackformulieren ontwerpen. Als je nuttige en handige antwoorden van de klanten wilt, dan moeten je vragen ook specifiek zijn.

Als je bijvoorbeeld wilt weten of de klant het eten lekker vond, dan moet je vragen “Wat vond je van de kwaliteit/smaak van het eten?” Of “Was het eten wat je ervan verwachtte?” In plaats van te vragen ” Hoe was je eetervaring? “, Je vragenlijst moet meer specifiek zijn om het juiste antwoord te krijgen.

Te veel keuzes

Een reeks multipe-choice vragen is een van de makkelijkste dingen die je van jouw klanten kunt vragen. Door te veel vragen van meerdere keuzes aan te vullen, kunnen ze het gevoel krijgen, we zitten hier een examen in te maken

Je moet jouw klanten de ruimte geven om hun ervaring op tekstvelden te kunnen beschrijven. Het maakt ze comfortabel om hun meningen en ervaringen te delen.

Feedbackformulier is te lang

Je moet de tijd van jouw klant respecteren. Als je feedback van hen wilt, houd dan jouw enquête kort en simpel. Als je te veel vragen in jouw onderzoek opneemt, wordt het zeer lang en ontmoedigd het de klant.

Gegevens uit Survey Monkey suggereren dat indien een consument een feedback begint te beantwoorden, er te veel keuzes zijn erg snel gaan afhaken.

Te veel aantal vragen kan ook leiden tot reacties die je misleidende informatie geven die jouw bedrijf weer beïnvloedt.

Te veel tekstvelden

Zoals in de bovenstaande punten gemeten is, klanten met te veel vragen overspoelen is niet goed Vandaar dat te veel tekstvelden een klant ontmoedigen om alles te beschrijven en minder nauwkeurig zijn in antwoorden.

Volgens een onderzoek, 52% van de klanten zei dat ze niet meer dan 3 minuten geven om een feedbackformulier in te vullen.

Als ze het idee krijgen we zitten hier een examen te maken en sommige vinden dat ook helemaal niet leuk. De klant verliest de interesse in het beantwoorden van vragen, die tot één van de twee dingen zal leiden:

Hij/zij zal de vragenlijst verlaten.

Hij/zij zal onjuiste informatie invoeren.

Ontbreekt de titel van de vragenlijst

Stel je voor dat je een email ontvangt zonder een onderwerp. Je wilt jezelf openstellen maar bang bent dat het een of ander promotie mail is, je zal het negeren en verwijderen. Dat gebeurt er met jouw klantenfeedbackonderzoek als het geen titel heeft. Een klanttevredenheidsonderzoek zonder titel is erger!

Een goede titel geeft een overzicht van waar de enquête over gaat en waarom de klant de enquête moet voltooien. Bijvoorbeeld, GoDaddy klantenfeedbackonderzoek heet ‘Hoe doen wij het?’.

Of Miscrosoft, wij houden van jouw Feedback:

Vergeet niet je bedrijfsnaam toe te voegen

Een klant moet het bedrijf kunnen herkennen die hun mening vraagt. Klanten moeten weten met wie ze spreken. Vergeet daarom niet je bedrijfsnaam te vermelden inclusief je logo kleurenthema’s etc.

Bovendien heb je al een relatie met de klanten. Waarom zou je die verbinding niet moeten gebruiken om het klantenfeedback-onderzoek te krijgen?

Lees het opnieuw

Stel je voor dat iemand bij je bedrijf met spelfouten of grammaticale fouten in hun CV gebruikt. Je hebt geen goede indruk van de kandidaat, toch?

Hetzelfde gebeurt wanneer je een klantfeedback enquête stuurt met spelfouten of grammaticale fouten. Het heeft invloed op jouw merkwaarde en geeft aan hoeveel je om jouw klanten geeft.

Je wilt toch niet dat de klant gaat denken dat je niet kan spellen. ( nou moet ik zeggen dat ik hier helemaal niet goed in ben)

Bedankt altijd de klant!

Wanneer de klant jouw feedback invult, doet hij iets voor jou. Het minst wat je kunt doen is de klant bedanken. Geef altijd een ‘bedankje’ bericht voor of nadat de klant een onderzoek heeft afgerond.

Als onderdeel van een goed gebaar, kun je ook een aantal kortingen bieden in ruil voor het onderzoek/feedback. Dit interesseert de klant in jouw merk.

Verkeerde timing

Tijd is een zeer belangrijke factor, je moet de tijd van de klant respecteren. Het verzenden van de enquête op een tijdstip waarop jouw klanten druk zouden zijn, verhoogt de kans dat het wordt over het hoofd gezien en heeft dus een lage responspercentage.

Gelukkig of Ongelukkig, negeer ze nooit

Als je echt een goed inzicht wilt krijgen, vergeet dan nooit je critici. Jouw ongelukkige klanten of degenen die nooit meer terugkwamen, zijn jouw beste critici. Zij zullen je vertellen waar het ontbreekt en hoe je het kunt verbeteren.

Zo ziet onze feedbackformulier eruit:

Conclusie:


Dit zijn sommige fouten die worden gedaan! Wellicht ben ik er een paar vergeten. Dus aarzel niet om deze aan te vullen….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.