Why Live Chat

Super fast contact with Livechat on your website!

Many of your website visitors leave without converting, that can easier!

Why Livechat on your website?

Live Chat is a quick way to connect with customers and answer their questions in real-time

 

  • Livechat verhoogt de omzet. De kern is dat klanten iemand hebben die ze kan helpen de aankoop te doen als ze een kritische vraag hebben die de aankoop negatief of positief kan beïnvloeden.
  • Livechat geeft uw organisatie een voorsprong op de concurrentie. Veel organisaties bieden nog geen livechat op hun websites. Als u zich wilt onderscheiden, dan is livechat een belangrijk aspect die websites moeten hebben om een concurrentievoordeel te verkrijgen.
  • Livechat kan de pijnpunten bij de klant blootleggen. Door de pijnpunten te leren kennen kan een organisatie gemakkelijker kansen identificeren om producten en diensten te verkopen.
  • Livechat geeft vertrouwen aan bezoekers. Volgens onderzoek willen veel bezoekers door een echte persoon geholpen worden als ze online aan het winkelen zijn; sterker nog, 44% van online consumenten zegt dat tijdens een online aankoop het beantwoorden van vragen door een echte persoon één van de belangrijkste kenmerken is die een website kan bieden.
  • Livechat verlaagt de kosten. Livechat verlaagt de contact center kosten doordat de gemiddelde interactie-kosten lager liggen. Bovendien verhoogt livechat de efficiëntie doordat livechat operators meerdere chats tegelijkertijd aan kunnen, en vermindert de behoefte dus om meer medewerkers aan te nemen.

 

Analysis

Discover how you stand!

Follow conversions:
Set business goals to measure how often your customers meet your goals, such as making a purchase or why they leave the website.
Real-time control:
Check real-time data about chat conversations, visitor experiences, and agent performance.
Chat and agent reports:
Monitor agent productivity and analyze measurements to anticipate customer needs and increase customer satisfaction

Automatically receive customer feedback!

See how good you are in your service!
Social-Boost Live Chat is great for your website! At the end of each chat session a rating form is shown. That way you can adjust your service even better

ORGANIZE

Let your customer support grow with the growth of your business!

Providing good quality support while your business is growing can be difficult. With our advanced features for managing your chat conversations, this is much easier.


Highlight Messages
Retrieve important messages that you have marked during your chat conversation!
Chat Bot
Before you go online, the Chat bot can already have the conversation in front of you.
Departments
Add different departments from which a customer can choose when he / she starts a chat session

Visualize your customers and greet them in your own way.

Customers on your website need help!

With our Live Chat you get to know your customers better by means of, behavior, country, and interests! This offers more sales opportunities!

Lower your service costs and more!

Set 1 time your Chat widget and enter more chat sessions at the same time!

Social-Boost Live Chat allows users to have multiple chat sessions at the same time, it is not always necessary to create more users.

Wake up and start today!

Try Social-Boost Live chat 30 days free of obligation!