Is jouw webshop/website klaar voor de feestdagen?

Is jouw webshop/website klaar voor de feestdagen?

De drukste dag van het jaar

Uit onderzoek van Adobe blijkt dat dit jaar, dinsdag 12 december de drukste dag voor de e-commerce gaat worden
Naar schatting gaan we dan in Nederland met z’n allen zo’n 117 miljoen euro uitgeven aan kerstcadeaus..
Van de totaal 5,1 miljard die we in de maand december online gaan uitgeven. Zorg ervoor dus voor dat jij en je webshop klaar zijn voor deze drukte.

Hoe speel je in op de feestdagen?

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om op de feestdagen in te spelen. Je hoeft nu niet meteen kerstballen of kransjes op je website te plaatsen, maar je kan er al wel over nadenken natuurlijk. Je kan bezoekers er al wel op wijzen dat de feest dagen eraan zitten te komen. Dit kan door middel van berichten en/of kortingsacties. Maar wat willen online shoppers nu echt? Tijdens de feestdagen willen de online consumenten maar 1 ding: SERVICE! Online consumenten verwachten ook speciale kortingen en mooie deals maar willen echt top service hebben tijdens de aankoop.

Capaciteit van je webwinkel/website en jouw mensen???

Bedrijven maken zich soms zorgen: ‘Hoe kan ik live chat toevoegen? Ik heb niet genoeg gebruikers/operators! ” De onderstaande afbeelding illustreert dat je live chat kunt toevoegen, 1 gebruiker/operator kan meer dan één klant tegelijkertijd ondersteunen! In de meeste gevallen kun je live chat toevoegen en hetzelfde aantal ondersteunende gebruikers/operators behouden zoals je momenteel hebt. Terwijl dit voorbeeld specifiek is voor telefoon vs telefoon + chat ondersteuning, is het concept hetzelfde: door klanten extra manieren te bieden om ondersteuning te krijgen, kun je minder kansen missen en meer problemen oplossen. Er zijn veel voordelen van live chat voor klantenondersteuning, en het aanbieden van kwaliteitsondersteuning met minder resources is slechts één van hen.

Voorwaarden gebruik live chat.

Het bieden van een extra communicatiemiddel biedt nog geen garantie voor succes. Het is namelijk afhankelijk hoe je live chat inzet om je doelen te behalen. Het plaatsen van de tool is niet de grootste drempel maar het zit hem in het bemannen van de live chat. Daadwerkelijk de garantie bieden dat er ook echt binnen een bepaalde tijd wordt gereageerd. Zo kan drukte ervoor zorgen dat de chats in vergetelheid raken.

Duidelijke communicatie.

Als je live chat goed wilt beheren, moet je ervoor zorgen dat de chatfunctie gemakkelijk te vinden is op de website. Daarnaast meteen de verwachtingen waarmaken van de klant. Wanneer ben je bereikbaar en hoelang moet men uiterlijk op een antwoord wachten? Besef wel dat, live chat de klant ook de vrijheid biedt om al zijn of haar problemen, vragen of klachten te melden.

Live chat tijdens de feestdagen!!!

Gebaseerd op de groei van live chat, denken de onderzoekers dat het moment nadert dat driekwart of meer van de consumenten al eens een live chat heeft gevoerd met een winkelier. En dat zou toch een openbaring moeten zijn voor sommige webwinkels. Want als drie op de vier consumenten wel eens een live chat heeft gevoerd, wordt het dan niet eens tijd om dit serieus te nemen? Maar ook hierbij geldt uiteraard: als je het goed, doe het dan ook goed! Benieuwd of Live Chat iets is voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op! Of kun je niet wachten? Start dan nu gratis https://signup.social-boost.nl/ Met vriendelijke groet, Robert-Jan van Dieperbeek

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.