Praktische tips voor het gebruik van Chat surveys voor realtime feedback van klanten

Praktische tips voor het gebruik van Chat surveys

voor realtime feedback van klanten

In het digitale tijdperk is het lanceren van een interactieve website met een livechat-enquête een van de beste manieren om snel feedback van klanten te krijgen en te begrijpen wat uw klant verwacht.

Zowel de pre-en post-chat-enquête kan kort maar zeer indrukwekkend zijn als het gaat om het ontvangen van opmerkingen van klanten over hun tevredenheid na de live chat-ondersteuning sessie.

Chatfeedback kan op veel manieren nuttig zijn voor uw bedrijf, zoals het verbeteren van klantenondersteuning, het verhogen van de conversie en het bieden van inzicht in onderzoeksgegevens die nuttig zijn voor uw product en service.

Wat is pre- en postchatonderzoek?

Nachat-enquête is een chatvragenlijst die verschijnt zodra de chat voorbij is. De klant zal vaak een postchat-enquêtevraag zien in de vorm van NPS (Net Promotor Score) om onmiddellijk te onderzoeken of de klant tevreden is met chathulp of niet.

Een pre-chat-enquête maakt het verzamelen van bezoekersinformatie mogelijk voordat de chatsessie begint en leidt de sessie snel door naar de agent die het meest geschikt is om de chat te beheren.

Waarom live chat feedback belangrijk is voor uw bedrijf?

U kunt meer verbindingen opbouwen.

Sta toe dat u meer leads opslaat.

Efficiënt huidige klanten behouden als u onmiddellijk actie onderneemt.

Positieve feedback helpt u om vooruit te komen, terwijl negatieve feedback helpt bij het identificeren van de blinde opname van uw service om uw service te verbeteren.

Twee soorten feedbackvragen voor klantenchat:

Open vragen

Open vragen zijn gebaseerd op de kennis, gevoelens en begrip van de klant. Het betekent meestal dat antwoorden op deze vraag niet beperkt zijn tot een reeks opties. Met hun antwoord kunt u de informatie over het denkproces van de klant verzamelen. Voorbeeld – Vertel ons over uw ervaringen met ons bedrijf tot nu toe?

Vragen met gesloten einde

Vragen met een gesloten einde worden gedefinieerd als vraagtypen die respondenten vragen te kiezen uit een verschillende reeks vooraf gedefinieerde antwoorden, zoals “ja / nee” of uit een reeks “multiple chat-vragenlijsten. Hieronder staat een voorbeeld,

Veelvoorkomende fouten die we moeten vermijden bij Live Chat onderzoek Stel niet veel vragen – Stel te veel vragen, zorgt ervoor dat uw websitebezoeker geïrriteerd raakt en verlaat het proces zonder het hele enquêteproces te voltooien of begint onverwacht met het invullen van uw enquêtevragen. Relevante vragen stellen – Vermijd onnodige vragen aan uw klanten. Het is beter om uw vragenlijst voor chatten kort te houden, omdat een korte enquête uw responspercentage kan verhogen. Door vragen te stellen die geen verband houden met uw product of service, krijgt u een slechte indruk.

Voordelen van livechatonderzoek

Eenvoudig klantperspectief begrijpen Een goede mix van open en gesloten vragen kan u helpen beslissen wat er moet worden verbeterd. De vragen in een klanttevredenheidsonderzoek moeten alle afdelingen van uw organisatie omvatten die mogelijk hebben bijgedragen aan de ervaring van een klant. Terwijl u de mening van uw klanten over uw bedrijf wilt krijgen, kunnen er enkele vragen zijn die mogelijk niet direct van toepassing zijn op de klant; in dergelijke gevallen is het het beste om ze buiten beschouwing te laten om te voorkomen dat uw vragenlijst te lang duurt of uw klant potentieel in verwarring brengt of frustreert.

Ontvang realtime feedback  

Feedback van klanten kan de klok rond worden verzameld en u kunt gemakkelijk de negatieve en positieve feedback over uw product of diensten vangen. Het ophalen van realtime feedback van klanten heeft een krachtige invloed op de klantervaring. Deze gegevens helpen de organisatie een klantvriendelijke cultuur te creëren die de ervaringen van elke klant positief en productief maakt. Juiste gegevens kunnen ertoe bijdragen dat klanten nog jaren blijven rondhangen. Automatiseer uw klantfeedback Het is niet nodig om een ​​toegewijde agent te plaatsen om de feedback van klanten te verzamelen.

Klanten kunnen eenvoudig hun eigen gegevens invoeren en automatisch opslaan. Gegevens kunnen eenvoudig worden geanalyseerd en gestroomlijnd wanneer dat nodig is. Krijg realtime inzicht in klantreis Tijdens het hele proces van de klantreis is het belangrijk om te begrijpen dat wie uw klanten zijn, waarnaar zij specifiek op zoek waren, wat het gevoeligheidsniveau van hun prijs is, enz. Breng uw vragen in overeenstemming hiermee en u zult compleet worden klanteninzicht.

Conclusie:

Zorg ervoor dat u de tijd van de klant respecteert en vraag hem niet om in één keer heel veel vragen te beantwoorden. Vraag alleen wat echt belangrijk voor u is en gebruik ze om uw service te verbeteren.

Start vandaag met Live Chat https://social-boost.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *