7 manieren om klantwaardering te tonen tijdens de feestdagen

7 manieren om klantwaardering te tonen tijdens de feestdagen

Hoe toon je klantwaardering? Je kunt het op veel verschillende manieren doen. Op de een of andere manier moet u zich ervan bewust zijn dat waardering een grote rol speelt bij het behouden van klanten. Retentie is een onderdeel van een groter proces dat we kennen als een klantreis.

Onze gids voor de seizoensgebonden e-commerce-drukte is gericht op vijf fasen: bewustwording, overweging, aankoop, retentie en belangenbehartiging. Hoewel klantwaardering een essentieel onderdeel kan zijn van de advocacy-fase, wil ik me in dit artikel concentreren op hoe het u kan helpen uw klanten te behouden. Bekijk de zeven ideeën die uw klanten laten zien dat u echt om hen geeft.

Blijf na de aankoop in contact met uw klant

Een hoogwaardige klantenservice houdt niet op bij een aankoop. Hoe u uw klanten behandelt nadat ze bij u hebben gekocht, onderscheidt een merk waar mensen van houden van honderden andere merken die zich alleen richten op het verdienen van geld en niet op het opbouwen van relaties. Voeg de menselijke maat toe en bouw uw relatie met hen op buiten het verkoopproces.

Het is zelfs nog belangrijker tijdens de feestdagen. Neem contact op en praat met uw klanten. Of het nu een e-mail, een telefoontje of een bericht in een chat is, laat hen weten dat ze waardevol zijn en meer voor u betekenen dan alleen maar een andere factuur. Een simpele ‘fijne vakantie’ kan wonderen doen en ervoor zorgen dat uw klanten de volgende keer dat ze een aankoop overwegen, gehecht blijven aan uw merk.

Vertel uw klanten over speciale aanbiedingen

Uw klanten een kortingscode geven of uw product of dienst tijdelijk gratis weggeven, is een van de beste manieren om uw dankbaarheid te tonen. Denk eens aan de grote uitgaven die we allemaal tegen het einde van het jaar hebben. Uw klanten zullen het geweldig vinden dat ze een paar extra dollars in hun portemonnee kunnen houden.

U kunt ook nadenken over een speciale aanbieding voor uw nieuwsbriefabonnees. Ik bladerde laatst door mijn Facebook-nieuwsfeed en kwam een bericht tegen van een van de winkels die ik volg. Ze noemden hun herfstverkopen die ze door vroege toegang beschikbaar hadden gesteld aan hun nieuwsbriefabonnees. Dit bericht is een van de manieren om klantwaardering te tonen. Het is ook slim gebouwd op psychologische mechanismen zoals schaarste en beloningen.

Stuur uw klanten een stukje swag met een merk

Je kunt nooit fout gaan met een stuk swag met een merk. Het is een gemakkelijk cadeau om voor te bereiden en naar klanten te verzenden. Terwijl je kunt gaan met een traditioneel T-shirt, ga je dit seizoen een boost geven met een sweatshirt van hoge kwaliteit. Voeg ook een coole quote of afbeelding toe die betrekking heeft op uw bedrijf, in plaats van alleen uw logo op de voor- of linkerbovenhoek te plakken. Afhankelijk van hoeveel klanten u heeft, kunt u overwegen om ze ook aan te passen met hun voor- of achternaam.

Als je klanten meer opties wilt geven, maak dan een pagina met een paar merkproducten om uit te kiezen, zoals mokken, sleutelkoorden, T-shirts en sweatshirts. Laat klanten beslissen welke ze willen. Iedereen houdt van een freebie, vooral als ze deze zelf mogen kiezen.

Lui of niet, denk aan een cadeaubon

Ik ben nog steeds op het hek als het om cadeaubonnen gaat. Ik begrijp waarom sommigen van jullie een cadeaubon zien als het saaiste cadeau dat er is. Aan de andere kant, is het niet praktischer? Je kunt het uitgeven aan wat je maar wilt, in plaats van te doen alsof je van een cadeau houdt dat je niet gaat gebruiken. Ik weet zeker dat we er allemaal zijn geweest.

Het feit dat cadeaubonnen gemakkelijk te krijgen en weg te geven zijn, maakt ze nog aantrekkelijker. Deel fysieke cadeaubonnen uit in uw winkel of e-mail ze naar uw klanten met een persoonlijk bericht. Bovendien zijn er zoveel cadeaubonnen om uit te kiezen, waaronder Starbucks, Netflix en PlayStation. Wie wil er nu niet iets gratis van een van die bedrijven?

Vergeet de zoetekauwen niet

Swag- en cadeaubonnen zijn cool, maar je kunt ze niet opeten. Mensen bij LiveChat zullen je bij elke gelegenheid om een taart vragen. Ben je geslaagd voor je proces? Breng een cake. Verjaardag? Taart. Werk jubileum? Taart. Ik weet dat dit slechts anekdotisch bewijs is, maar houden we niet allemaal zo nu en dan van iets zoets?

Chocolade, cakes, koekjes. Er zijn bijna te veel opties om uit te kiezen. De meeste bakkerijen bezorgen op locaties in de buurt, dus plaats uw bestelling en stuur uw klanten deze feestdagen een grote partij vers gebakken lekkernijen. Gooi er een zak met koffiebonen in terwijl je toch bezig bent.

Deel de verhalen van uw klanten op uw kanalen

Ik weet zeker dat uw klanten dol zullen zijn op alle geschenken die u hen toestuurt. Als u aan andere bedrijven verkoopt, zullen uw klanten het nog leuker vinden als u uw publiek erover vertelt.

Deel hun succesverhalen in casestudy’s, geef ze shout-outs op sociale media en vermeld ze in uw bedrijfsnieuwsbrief. Aan het eind van de dag kan blootstelling aan een nieuw publiek voordeliger zijn dan enig tastbaar geschenk dat in je opkomt.

Vergeet persoonlijke evenementen.

Weet u nog wanneer u klanten kon uitnodigen in uw winkel of kantoorruimte voor een vakantiebijeenkomst? Nou, dat is in 2020 niet meer het geval. COVID-19 heeft veel aspecten van ons leven lamgelegd, en het zal geen uitzondering zijn voor de feestdagen.

Vergeet persoonlijke evenementen zoals vakantiefeesten, althans dit jaar. Denk in plaats daarvan aan Zoom-conferenties, vragen en antwoorden op uw Instagramverhalen of webinars met uw klanten als speciale gasten die hun tips voor de feestdagen delen.

Dit vakantieseizoen zal anders zijn dan alle andere die we eerder hebben meegemaakt. Merken zullen de manier waarop ze hun klanten benaderen en hoe ze met hen communiceren, moeten heroverwegen. We voelen ons graag gewaardeerd, en deze feestdagen hebben we dat gevoel misschien nog meer nodig. Veel mensen zullen niet de mogelijkheid hebben om tijd door te brengen met hun familie en vrienden op de manieren die ze vroeger deden.

Bedrijven moeten moeite doen om dichter bij hun klanten te komen. Er zijn er talloze manieren om de waardering van klanten deze feestdagen te tonen, en degenen die het goed doen, zullen er in de toekomst van profiteren.

Nu je hier toch bent lees dan is jouw webshop klaar voor de feestdagen

Laten we chatten. Vandaag.

Uw klanten zijn nu op uw website

Creëer een gratis account
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.
Laten we chatten. Vandaag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.